Zdeněk píše:Nic píše:Jasně, že si s Tebou právě povídám.
A že si nějak nerozumíte, v tom podstatném. Copak ty nejsi on?
Jsem taky Já. Když mi můžeš říkat "ty", tak není důvod neříkat "on".

Rozumíme si?



Zdeněk píše:Nic píše:Jasně, že si s Tebou právě povídám.
A že si nějak nerozumíte, v tom podstatném. Copak ty nejsi on?
Nic píše:Zdeněk píše:Nic píše:Jasně, že si s Tebou právě povídám.
A že si nějak nerozumíte, v tom podstatném. Copak ty nejsi on?
Jsem taky Já. Když mi můžeš říkat "ty", tak není důvod neříkat "on".
Rozumíme si?
![]()
![]()
Zdeněk píše:Nějak moc nechápu, co chceš říci.
Zdeněk píše:A proč se vůbec ptáš? Copak nejsi já?
Nic píše:Zdeněk píše:A proč se vůbec ptáš? Copak nejsi já?
Zkusil ses někdy zeptat sám sebe, proč se ptáš, že se ptám?
Nic píše:Čistě teoreticky, je v Tobě stejná odpověď jako ve mně, jsme-li otevřeni Pravdě.
Zdeněk píše:Právě o to jde, že to je jen čistě teoreticky. Teorie ale není praxe.
Celou dobu ti říkám, že ti chybí praxe, šedá je teorie, zelený je Strom života.
Zdeněk píše:Právě o to jde, že to je jen čistě teoreticky. Teorie ale není praxe.
Nic píše:Tím pádem je potřebná duchovní praxe, aby se poznalo, že nechybí ani duchovní praxe.
Zdeněk píše:Nic píše:Tím pádem je potřebná duchovní praxe, aby se poznalo, že nechybí ani duchovní praxe.
To však není objektivní, tedy na subjektu nezávislé, tvrzení.
Právě naopak - je zásadní rozdíl, tvrdí-li to subjekt s duchovní praxí, nebo subjekt bez duchovní praxe.
Eva/Jana uvěřila tvrzení "budete jako On", tedy že duchovní praxe není třeba neboť nechybí.
A začala se cpát duchovními texty.
Nic píše:Zdeněk píše:Nic píše:Tím pádem je potřebná duchovní praxe, aby se poznalo, že nechybí ani duchovní praxe.
To však není objektivní, tedy na subjektu nezávislé, tvrzení.
Právě naopak - je zásadní rozdíl, tvrdí-li to subjekt s duchovní praxí, nebo subjekt bez duchovní praxe.
Eva/Jana uvěřila tvrzení "budete jako On", tedy že duchovní praxe není třeba neboť nechybí.
A začala se cpát duchovními texty.
To, čemu říkáš „objektivním tvrzení“, skutečně existuje jen tam, kde se pořád ještě udržuje rozlišení mezi subjektem a objektem. Tomuto stavu Nisargadatta říká „Váš svět“.
Ovšem tohle rozlišení mizí, jakmile se zjistí, že všechno je jediné Bytí – vědomí, které se poznává skrze sebe sama. Jak říká Nisargadatta: „Já jsem svým dokonalým světem.“ To proto, že všechno je dokonalé Já, kterým ve své podstatě jsi.
V dokonalém světě Probuzených absolutně nic nemá chybu, ani ty nemáš chybu, protože jsi Já, které je Láskou, a ta je vším, co je. Je to takhle jednoduché.
Uvědomění si téhle skutečnosti je hlubším poznáním, než které se jeví prostřednictvím mysli. Proto tady není ani dělení na toho, kdo by měl „praxi“ nebo byl „bez praxe“.
Samotná existence je tím „praktikováním“, které nikdy nezačalo ani neskončí.
Uvědomění, že „všechno je Láska“, není subjektivní názor. Je to skutečnost, která je poznávána, když všechno ostatní odpadne.
Myšlení o tom, kdo „uvěřil“ a kdo „ne“, patří ještě do snového světa, který se snaží měřit neuchopitelné.
Ale v tom, co je skutečné, už není ani měřítko, ani kdo by co měřil.
Vyjádření, že všechno je ve světě probuzených dokonalé, není porovnáváním s nějakou nedokonalostí. Ta nedokonalost se jeví jen v iluzi a nepoznávání skutečnosti, jsou to marné pokusy napít se vody z faty morgany.
A jak říká Nisargadatta: „Můžete mi o svém světě říkat cokoli chcete – budu poslouchat pozorně, možná dokonce i se zájmem, ale ani na okamžik nezapomenu, že váš svět neexistuje, že sníte.“
Ve snu se vody, o které se ti zdá, nemáš šanci napít. Proto ta touha, která šlape do pedálů ega. Proto chce ego měnit svůj mizerný svět, ve kterém se nachází, měnit případně likvidovat ty ostatní, kteří neodpovídají měřítkům ega. Nemá to žádné řešení. Ego to nemá šanci vyřešit.
A Bůh, kterým ve své podstatě jsi, to má už vyřešené. Na věky a dokonale. Bůh sám je tím Božím královstvím, které je Láskou, která je vším, co je.
Všechno je tím Jedním – i tohle všechno, co teď tady je, i když se to může jevit jakkoli rozdílně.
"Kdo nemiluje, nepoznal Boha, protože Bůh je láska."
Zdeněk píše:Tak proč to tedy Buddha Vacchagottovi takhle pěkně nevysvětlil?
Pak poutník Vacchagotta přistoupil k Buddhovi a pozdravil ho. Když pozdravy a zdvořilý rozhovor skončily, posadil se stranou a řekl Buddhovi:
„Ctihodný Gótamo, přežije já?“ Ale když to řekl, Buddha mlčel.
„Takže já nepřežije?“ Ale Buddha podruhé mlčel. Pak poutník Vacchagotta vstal ze svého místa a odešel.
A pak, krátce poté, co Vacchagotta odešel, ctihodný Ánanda řekl Buddhovi:
„Pane, proč jste neodpověděl na Vacchagottovu otázku?“
„Ánando, když se mě Vacchagotta zeptal, zda já přežívá, kdybych odpověděl, že ‚já přežívá‘, postavil bych se na stranu asketů a bráhmanů, kteří jsou eternalisti. Když se mě Vacchagotta zeptal, zda já nepřežívá, kdybych odpověděl, že ‚já nepřežívá‘, postavil bych se na stranu asketů a bráhmanů, kteří jsou anihilacionisté.“
Když se mě Vacchagotta zeptal, zda já přežívá, kdybych odpověděl, že ‚já přežívá‘, pomohlo by to vést k poznání, že všechny věci nejsou já?“
„Ne, pane.“
„Když se mě Vacchagotta zeptal, zda já nepřežívá, a kdybych odpověděl, že ‚já nepřežívá‘, Vacchagotta – který je už tak zmatený – by se ještě více zmatil a pomyslel si: ‚Zdá se, že já, které jsem kdysi měl, už nepřežívá.‘“
https://suttacentral.net/sn44.10/en/suj ... ript=latin
Zdeněk píše:Tak proč to tedy Buddha Vacchagottovi takhle pěkně nevysvětlil?
Nic píše:Buddha mlčel ne proto, že by někdo nebyl „připraven“, ale protože otázka sama stála na falešném základě. Kdo by se měl připravovat, když není kdo by se měl stát osvíceným?
Trini píše:Zdeněk píše:Tak proč to tedy Buddha Vacchagottovi takhle pěkně nevysvětlil?
Protože realizoval a Jana je nerealizovaná, vypravěčka nesmyslných duchovních pohádek sestavených komolením slov realizovaných. Proto.
Nic píše:Trini píše:Zdeněk píše:Tak proč to tedy Buddha Vacchagottovi takhle pěkně nevysvětlil?
Protože realizoval a Jana je nerealizovaná, vypravěčka nesmyslných duchovních pohádek sestavených komolením slov realizovaných. Proto.
Nisargadatta k podobné úvaze řekl: „Starejte se o svou vlastní realizaci.“
Zdeněk píše:
Tvoje odpovědi, tvoje citace, mají jaký základ? Stejně falešný, protože každá duchovní otázka já obsahuje. Což nepostřehuješ, protože jsi bez bdělosti, bez praxe bdělosti.
A tvé drzé vychcané ego by potřebovalo pár facek. Běž si stěžovat AI.
Howgh.
Zdeněk píše:Nic píše:Buddha mlčel ne proto, že by někdo nebyl „připraven“, ale protože otázka sama stála na falešném základě. Kdo by se měl připravovat, když není kdo by se měl stát osvíceným?
Přestaň sem kopírovat tyhle AI ptákoviny.
Tvoje odpovědi, tvoje citace, mají jaký základ? Stejně falešný, protože každá duchovní otázka já obsahuje. Což nepostřehuješ, protože jsi bez bdělosti, bez praxe bdělosti.
A tvé drzé vychcané ego by potřebovalo pár facek. Běž si stěžovat AI.
Howgh.
Nic píše:
Jaká je Tvoje mysl, takový je Tvůj svět.
Totéž platí pro každého.
armin píše:Tvůj svět je bohužel hodně pomatený.
Maharádž: Všichni jste promočení, protože hustě prší. V mém světě je vždy pěkné počasí. Není tu noc ani den, teplo ani chladno. Netrápí mne tu žádné starosti ani výčitky svědomí. Má mysl je osvobozena od myšlenek, neboť tu nejsou žádné touhy, jichž by byla otrokem.
Váš svět je pomíjivý a proměnlivý. Můj svět je dokonalý a neměnný. Můžete mi o svém světě říkat cokoli chcete – budu poslouchat pozorně, možná dokonce i se zájmem, ale ani na okamžik nezapomenu, že váš svět neexistuje, že sníte.
Můj svět nemá žádné charakteristické vlastnosti, podle kterých by se dal rozpoznat. Nelze o něm říci nic. Já jsem svým světem. Můj svět je mnou samotným. Je úplný a dokonalý. Každý otisk je vymazán, každá zkušenost odmítnuta. Nepotřebuji nic, dokonce ani sebe ne, neboť sám sebe nemohu ztratit.
http://www.poradnazdarma.cz/viewtopic.p ... 20#p170081
Všechny tyto představy a rozlišení existují ve vašem světě, v mém nic takového není. Můj svět je jednotný a velmi jednoduchý.
Cokoli se stane ve vašem světě, to má platnost a vyvolává reakce pouze v něm samotném. V mém světě se neděje nic.
Vaše slova mne nemohou postihnout. Můj svět je neverbální. Ve vašem světě to, co je nevyslovené, neexistuje. V mém světě neexistují slova a jejich významy. Ve vašem světě není nic stálého, v mém světě se nic nemění. Můj svět je skutečný, zatímco váš je vytvořen ze snů.
Toto mluvení je ve vašem světě. V mém je věčné ticho. Mé ticho zpívá, má prázdnota je naplněná, nepostrádám nic. Můj svět nemůžete znát, dokud v něm nejste.
Měl byste důkladněji přemýšlet o svém vlastním světě, kriticky ho zkoumat a jednoho dne náhle v mém světě naleznete sebe.
Nezískáte tím nic. Necháte za sebou to, co k vám nepatří, a najdete to, co jste nikdy neztratil – své vlastní bytí.
Není tu vládce ani ovládaný. Není tu jakákoli dualita. To jsou pouze vaše vlastní představy, které si o tom vytváříte. Vaše svatá písma a vaši bohové tu nemají žádný význam.
Vy jste bohatí na své představy o vlastnictví, kvalitě a kvantitě. Já jsem zcela bez představ a idejí.
Musíte vidět svůj svět takový, jaký je, a ne takový, jaký si ho představujete. Rozlišování povede k nelpění, nelpění zajistí správné jednání. Správné jednání vybuduje vnitřní most k vašemu skutečnému bytí. Jednání je zkouškou upřímné opravdovosti. Dělejte horlivě a s plnou důvěrou to, co vám tu říkám, a všechny překážky se rozplynou.
Můj svět je skutečný, váš je vymyšlený.
Mou zkušeností je, že vše je blaženost. Ale touha po blaženosti vytváří bolest. Proto se blaženost stává zdrojem bolesti. Celý svět bolesti se rodí z touhy. Vzdejte se touhy po radosti a nepoznáte ani bolest.
Proč se trápíte kvůli světu, místo toho, abyste se nejprve postaral sám o sebe? Chcete zachránit svět, že ano? Můžete však zachránit svět dřív než zachráníte sebe? A co to znamená být zachráněn? Zachráněn před čím? Před iluzí. Spasení znamená vidět věci takové, jaké jsou. Já skutečně nevidím sám sebe ve vztahu k někomu nebo k něčemu. Ani ve vztahu k Já, ať už je toto Já jakékoli. Zůstávám navždy neohraničený. Jsem uvnitř všeho i za vším – důvěrný a nedosažitelný.
http://www.poradnazdarma.cz/viewtopic.p ... 20#p170381
T: Jak jste toho dosáhl?
M: Vírou ve svého Gurua. Řekl mi: „Jsi jenom ty sám,“ a já jsem o jeho slovech nepochyboval. Pouze jsem o tom hloubal, dokud jsem nepochopil, že je to naprostá pravda.
T: Přesvědčil jste se o tom tedy neustálým opakováním jeho slov?
M: Seberealizací. Zjistil jsem, že jsem absolutně vědomý a šťastný...
http://www.poradnazdarma.cz/viewtopic.p ... 20#p170381
Nic píše:armin píše:Tvůj svět je bohužel hodně pomatený.
Určitě se to tak může jevit. Několik miliard obyvatel této planety by s Tebou naprosto souhlasilo.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků