watta píše:Do jednoho autobusu se vejde 45 lidí. Jasně, ty starý břečky, co tu jezdí, toho zabijí hodně, ty, co jezdí třeba v Anglii, jsou dneska už ekologičtější i než vlaky. I tak těch 45 lidí, co jedou v autobuse je docela prudký kontrast proti tomu jednomu každému člověku v tom pětimístném vozidle, která stojí jedno za druhém v přecpaných ranních ulicích města každý den. Tramvají a vlaků se to netýká vůbec, naopak, ty mají připsána velká protivrahováplus. Letadla jsou nejhorší, o tom žádná.
Říkala jsem, že je to o tom, že každý hledá argumenty, být slepý je pohodlné a já kameny nehážu, neboj
Ale to klidně po mně házej kamenem, jen se se mnou nemazli, aspoň mě to zocelí

Ale jinak bych si ani těmi vlaky nebyl tak jistý. U nás i ve světě je většina železnice provozována v nezávislé trakci, takže většina vlaků jezdí normálně na naftu. Asi není třeba vysvětlovat, že speciálně čeké zastaralé lokomotivy a motoráky žádné normy EURO neplní. Viděla jsi někdy, jak čoudí taková dieselová mašina zvlášť při akceleraci? Co se týče efektivity, tak je na tom dieslová žel. doprava stejně jako automobilová.
A počkej, až bude většina aut buď hybridních, nebo elektromobilů, pak proti tomu bude železnice výrazně neekologická (tedy jestli s sebou nemrskne a nezače moderní technologie komponovat i do lokomotiv). Samozřejmě to ale závisí na tom, jak se bude vyrábět ta elektřina pro flotily elektromobilů, protože taková jedna tepelná elektrárna vytvoří víc emisí, než všechna auta v ČR.
Ale jinak mám vláčky taky rád
