vostalpetr píše:To je výsledkem toho dznaninskymi negováni projevu
Celý projev je jim prostě lhostejný!!!
To si lze přečíst jak u Maharadze tak i u Mahárišiho
Život je pro ně nedůležitý
Nikoliv Já
Oni se nenarodili, tudíž tady nejsou "doma"
Je to tady jen jakási pitomá iluze s kterou nemají nic společného
Dznaninsky nesmysl...
To je podle mne jinak.
Pokud vím, tak v indickém náboženském systému jde o to osvobodit se z kruhu znovuzrozování, dosáhnout nirvanu. Tedy projev tam není vnímán jako něco pozitivního, ale jako něco, co si duše přeje napořád ukončit.
Ramana se pokoušel svou silou dva lidi z toho znovuzrozování ( na jejich požádání) osvobodit - u jednoho pána (nevzpomínám si, kdo to konkrétně byl) se mu to nepovedlo, nebot duše se v posledním okamžiku vysmekla - holt se chtěla dál znovu zrodit. U jeho matky se mu to prý povedlo.
Zřejmě jde o ten okamžik, o kterém mluvil E. Tomáš, že na kratinký moment při umírání dojde k záblesku Poznání.
Bolesti, bída, nemoci, staří a umírání obvykle v agoniíi jsou velmi stinné stránky projevu. Lidé se většinou snaží to vytěsnovat ze svého vědomí a soustředí se jen na to přijemné v projevu. Nicméně to každého jednou dožene.
Není divu, že vznikly všelijaké způsoby, jak se s tím srovnat.
Např. Křestané mají slíbeno vyrovnání po smrti - když všechno na zemi budeš trpělivě snášet, přijdeš do nebe, do království Božího.
Indové to mají horší - budou se neustále znovuzrozovat - podle své karmy do lepších nebo těžších podmínek - dokud nedojde ke konečnému osvobození z kruhu znovuzrozování.
Džnánínové našli jistý druh osvobození již za života na zemi, protože se přestali ztotožnovat s osobou, s tělem, které se rodí a umírá. A samozřejmě poznali, že i ten nepříjemný projev je Já/Absolutno.
