armin píše:Příklad jak chybně chápe duchovní Mistry snaživá mysl bez hlubší duchovní zkušenosti:
Nisargadatta řekne: "Nikdy jsem se nenarodil" ("Ach, to je něco..")
Jana a umělá inteligence usoudí Nisargadatta se nikdy nenarodil.
Ale to Nisargadatta nikdy neřekl. Neřekl: "Nisargadatta se nikdy nenarodil". Protože to by byla lež.
A Jana začne hned rozvíjet své "pochopení" - no to se totiž jen jeví, že se Nisargadatta narodil, ve skutečnosti se nikdy nenarodil atd. A roztočí ty své flašinety na plné obrátky.
Krásná představa. Může to být i jinak. Může se objevit vhled do všech inkarnací, nejprve v čase, později i v prostoru. Eduard a Míla Tomášovi často hovořili o tom, že se potkávali v dávných dobách, včetně starověkého Egypta. Zmiňovali se o tom, že tam žili spolu a měli společnou duchovní cestu. S vhledem do minulých inkarnací nás musí napadnout myšlenka, že tělo tolikrát zemřelo, ale já nikdy. Pořád jsem ve své podstatě totéž.
Později se může objevit vhled i v prostoru:
Eduard Tomáš: ...Když se podíváte na květinu před námi, vidíte, že je nádherná, žlutá, krásně upravená. Já si odmyslím jméno a tvar, zůstane jen božská podstata. Mezi mnou a květinou není rozdílu ..
http://www.poradnazdarma.cz/viewtopic.p ... 40#p209151
S hlubším uvědoměním - bez připoutanosti k tělu (tvar) a k mysli (jméno) - má absolutně všechno stejnou božskou podstatu.
Objevuje se uvědomění jednoty Bytí - sat-čit-ánanda.
Není to vyčtená teorie. Je to přímo uvědomění skutečnosti, která je dokonalá, Boží.
Popis Skutečnosti, kterou popisují Probuzení, dokonale zapadá do toho, co je ve své podstatě nepopsatelné. To je na tom tak nádherné.
Nádherné je, že ve své podstatě nemáš a nemůžeš mít chybu.
Skutečnost sama o sobě je bezchybná, jedinou chybou je důvěra v poznání ega, které vidí chyby.


