Zdeněk píše:A proč bys jinak psala, že se ve mě probouzí čím dál větší moudrost?
Jeví se to tak, ale ve své podstatě jsi moudrost sama, jen to začíná být čím dál jasnější.

Trini píše:Zdeněk píše:
KDO JSI?
Je to otázka po objektivizovaném subjektu. Ten není.
Perfektní!

Perfektní, ale není to celé.
Je tady ten nádherný paradox pravdy: Nejsem nic – Jsem vším.
Od advaitové neduality, přes křesťanskou mystiku až po zen, všechno Tě dovede až sem. A není to logický rozpor, ale spíš pravda přesahující logické myšlení, proto ji mysl nemůže uchopit, ale je tady možné uvědomění přesahující mysl.
Objektivizovaný subjekt - ten není nic. "Nejsem nic" říká moudrost.
Tenhle výrok pramení z prohlédnutí iluze ega. Když zmizí ztotožnění s tělem, jménem, příběhem, rolí – zbude nic.
Čisté vědomí. Beztvará přítomnost. Ticho. Prázdnota. Ale tahle prázdnota není depresivní – je živá, pokojná, nekonečně svobodná.
To je moudrost, protože moudrost poznává, co vše nejsem.
„Nejsem tělo. Nejsem myšlenky. Nejsem emoce. Nejsem žádné jméno, žádná role. Nejsem forma. Nejsem tvar. Nejsem ani pozorovatel. Jsem… Nic. A přesto jsem.“
"Jsem vším" – To říká Láska, protože, když se rozplyne iluze oddělenosti, kterou vytváří ego, to nic se ukáže jako všechno. To prázdné vědomí je zároveň plností Bytí. Bůh není mimo nás – je tím, co jsme, a zároveň vším, co je. Láska v tomhle kontextu není jen emoce, ale totální jednota. Bez druhého. Bez oddělení. Ničím nepodmíněná Láska, o které mluví Probuzení, není vztah něčeho k něčemu, ale uvědoměním Jediného.
V nejhlubším poznání se rozpustí i hranice mezi já a ty, mezi člověkem a Bohem, mezi světem a duchem.
Celé uvědomění je, že ve skutečnosti není rozdíl mezi Tebou, mnou a Bohem.
První fáze je osvobozující – vidím, že vše, co si myslíme, že jsme, je iluzorní.
Druhá fáze je extatická – poznávám, že vše je Já, ale v nejvyšším smyslu toho slova – ne ego, ale Bytí samo.
"KDO JSI?" – Otázka bez odpovědi
Tahle otázka nemůže mít odpověď, protože samotná otázka předpokládá objekt – někoho, kdo „je“ jako věc, entita.
Ale „Já“ je spíš prostor, ve kterém se všechny věci objevují.
Není „někdo“ – je to Bytí samotné. Proto moudrost říká, že není nic.
Celé uvědomění: není nic a všechno zároveň. Prázdnota je plnost. Bůh je vědomí, které je v nás – a není nikoho, kdo by byl mimo to.
