Stojí v pozadí této věty kritika? Bylo by možné bez ní tuto větu vytvořit?Jana píše:Docházelo mi, že pokud cokoliv zkritizuji a odsoudím, tak odsuzuji dílo všemohoucího a tím se Bohu vzdálím.
Není-li zapojen soud racionální mysli, jak posoudit, zde je na tomto výroku něco špatně, nebo dobře?Jana píše: Pokud racionální mysl usoudí, že je něco špatně, tak je to pro poznání Boží přítomnosti neprůchodné.
No já myslím, že to je dobré. Ale že ještě lepší je být s Bohem jedno: "aby všichni byli jedno jako ty, Otče, ve mně a já v tobě" (Jan 17,21). Pak není třeba žádných smluv. A není-li třeba žádných smluv, není třeba je plnit. Pomíjivost, samá pomíjivost, všechno pomíjí, řekl Kazatel.Jana píše:A Bůh po několika letech tuhle smlouvu zpečetil slovy: "Prožijeme spolu ten nejnádhernější život, jaký se dá prožít." A svůj slib splnil, protože život s Bohem je skutečně tím nejnádhernějším.
Tohle uvědomění probouzí indiferenci k rozlišování. Je-li pozornost zaměřena jen ke Zdroji, Pozornosti, Bohu, celistvosti bytí, Jednotě, není co duálně dělit a tím pádem je kritika nesmysl.Cizinec píše:Stojí v pozadí této věty kritika? Bylo by možné bez ní tuto větu vytvořit?Docházelo mi, že pokud cokoliv zkritizuji a odsoudím, tak odsuzuji dílo všemohoucího a tím se Bohu vzdálím.
Klepeš hřebíček na hlavičku. Odevzdáme-li se Bohu (Vědomí, existenci, přítomnosti…) není to, co v nás rozhoduje naše osoba, konatel, ego, ale je tu přímé spojení energie Vědomí, mysli a těla. Nejsme to už my, kdo koná, myslí… Jak říká svatý Pavel: „Již ne živ já, ale Kristus živ je ve mně.“ Cokoliv se děje, děje se v režii Lásky, protože Kristus je Láska a ta nemá žádnou volbu.Není-li zapojen soud racionální mysli, jak posoudit, zde je na tomto výroku něco špatně, nebo dobře?Pokud racionální mysl usoudí, že je něco špatně, tak je to pro poznání Boží přítomnosti neprůchodné.
To je hezké, je to ve své podstatě druhé přikázání a to lze realizovat až teprve po tom prvním.No já myslím, že to je dobré. Ale že ještě lepší je být s Bohem jedno: "aby všichni byli jedno jako ty, Otče, ve mně a já v tobě" (Jan 17,21). Pak není třeba žádných smluv. A není-li třeba žádných smluv, není třeba je plnit. Pomíjivost, samá pomíjivost, všechno pomíjí, řekl Kazatel.
Jana píše:Je-li pozornost zaměřena jen ke Zdroji, Pozornosti, Bohu, celistvosti bytí, Jednotě, není co duálně dělit a tím pádem je kritika nesmysl.
Jana píše:Klepeš hřebíček na hlavičku. Odevzdáme-li se Bohu (Vědomí, existenci, přítomnosti…) není to, co v nás rozhoduje naše osoba, konatel, ego, ale je tu přímé spojení energie Vědomí, mysli a těla. Nejsme to už my, kdo koná, myslí… Jak říká svatý Pavel: „Již ne živ já, ale Kristus živ je ve mně.“ Cokoliv se děje, děje se v režii Lásky, protože Kristus je Láska a ta nemá žádnou volbu.Není-li zapojen soud racionální mysli, jak posoudit, zde je na tomto výroku něco špatně, nebo dobře?Pokud racionální mysl usoudí, že je něco špatně, tak je to pro poznání Boží přítomnosti neprůchodné.
Jana píše:To je hezké, je to ve své podstatě druhé přikázání a to lze realizovat až teprve po tom prvním.No já myslím, že to je dobré. Ale že ještě lepší je být s Bohem jedno: "aby všichni byli jedno jako ty, Otče, ve mně a já v tobě" (Jan 17,21). Pak není třeba žádných smluv. A není-li třeba žádných smluv, není třeba je plnit. Pomíjivost, samá pomíjivost, všechno pomíjí, řekl Kazatel.
Cizinec píše:Je-li pozornost zaměřena ke Zdroji, a tedy není co duálně dělit, proč vzniká myšlenka, že je-li pozornost zaměřena ke Zdroji, není co duálně dělit? Leda tak, že mysl dualizuje Zdroj a ne-Zdroj. Nedlí-li mysl v dualitě, proti čemu je třeba vymezit nesmyslnost kritiky?
Cizinec píše:To je ale jen zasunutí problému: Není-li zapojen soud racionální mysli, jak může Kristus posoudit, zde je na onom výroku něco špatně, nebo dobře, když by tím zneprůchodnil poznání Boží přítomnosti?
Aby tohle přání mohlo vzniknout, musí tu být nejprve poznání Boha, jinak by Tě něco takového nenapadlo. A Boha (to věčné) lze opravdu poznat jen realizací největšího přikázání, i když to největším přikázáním nenazveme a říkáme tomu třeba meditování na meditaci, pozorování pozornosti, milování lásky, bytí v bytí tady a teď...Cizinec píše:"aby všichni byli jedno jako ty, Otče, ve mně a já v tobě" (Jan 17,21).
Skvěle řečeno. Přesně tak, při realizaci druhého přikázání se to překlopí, Bůh jako Něco zmizí a v tom, co je, se pozná jedno a totéž. Tedy Jednota.Cizinec píše:Je to pozbytí platnosti prvého, v důsledku smrti Boha jako Něčeho.
No jo Mony. Kdyby šlo jen o kbelík špíny. Kolikrát jsou zkazky o tom, jak mistr zláme nohu, uřízne prst... No nemělo by se to no, to je fakt... stane se, no. Kupodivu stížnosti od postižených nebývají, naopak... stížnosti přicházejí od kolemjdoucích...Monika píše:spíš mi to přijde smutný … a taky je třeba brát na zřetel, že při tomto vzájemném kolotoči se špína rozlévá i na ty kolemjdoucí a přítomné, některé to uvádí do značných zmatků z toho příjemného zpestřeníčka …
Monika píše:Už jsem na to přišla
Už to mám
Ty nejsi žádný mnich
Ty jsi Marpa sám
Z jeskyně své na výlety tajně vycházíš
Mezi duchovňáky v přestrojení obcházíš
Oběti si takhle nacházíš
Přebujelé hlavy směle zpřerážíš
Přímou ironii nikdy nevracíš
Když úmysly zlé lidem vyvracíš …
Uživatelé procházející toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 1 návštěvník