
Tehdy mi na to neodpověděla.. tak třeba, bude li chtít, odpoví tady.
Děkuji.
Eva Nada píše:jestli ho stále ještě má, myslím z masa a krve
Vostalpetr píše:Před časem jsem se ptala Trini, jaké má ona zkušenosti s učitelem
............................................................................................................................
Učitele z masa a kostí má přece naprosto každej :
https://www.youtube.com/watch?v=Pl7Ij7Ah00Y
Já mám ještě pro jistotu učitele z vatelínu a umělý kůže,
páč se občas cítím opuštěný, ztracený, zbloudilý a neštastný a nikdo mně nerozumí
a někdy propadám depresi obzvlášt když si si přečtu něco vod Jany či nákýho gurua
http://www.hrackydracek.com/User_Files/ ... dek-pu.jpg
Trini píše:Eva Nada píše:jestli ho stále ještě má, myslím z masa a krve
Žádného takového jsem neměla. A ani jsem nikdy nechtěla mít. To není pro mě to pravé.
Vostalpetr píše:Učitele z masa a kostí má přece naprosto každej
Eva Nada píše:Trini píše:Eva Nada píše:jestli ho stále ještě má, myslím z masa a krve
Žádného takového jsem neměla. A ani jsem nikdy nechtěla mít. To není pro mě to pravé.
Aha, já myslela, že jsi měla. A kdo tě nejvíce oslovil?
Mě E. Tomáš, Míla, Krishnamurti...
armin píše:"Pravá moudrost je vnitřní moudrost. Hledáme-li ji jako osobu, nikdy ji nenalezneme. Nemůžeme ji dokonce ani posuzovat podle zevnějšího života žádné osoby. Můžete žít s mudrcem 50 let a nemusíte o tom vědět. Jeho zevní vyjádření i způsob života a hlavně vaše představy a domněnky vás mohou zcela zavést a oklamat. Vzpomeňme si jen Milarepova gurua Marpu, jak čekal na svého žáka se džbánem plným kořalky a jak mu po dlouhá léta dával kruté a zdánlivě nesmyslné úkoly, které na první pohled s duchovní cestou vůbec nesouvisely, až by to bylo Milarepu málem zviklalo.
Vzpomeňme si jen na mudrce japonské sekty Zen a jejich způsobu jednání s žáky hraničící často až s osobní brutalitou.
Naopak můžete míti někoho za mudrce, protože se vám zdá, že mluví moudře, učeně a sladce a jeho způsoby se vám zdají dokonalé a on jím ani zdaleka nemusí být. Na každém může něco dobrého být, ale zdaleka to nestačí k Poznání."
(E.Tomáš JVS)
Alaja píše:armin píše:"Pravá moudrost je vnitřní moudrost. Hledáme-li ji jako osobu, nikdy ji nenalezneme. Nemůžeme ji dokonce ani posuzovat podle zevnějšího života žádné osoby. Můžete žít s mudrcem 50 let a nemusíte o tom vědět. Jeho zevní vyjádření i způsob života a hlavně vaše představy a domněnky vás mohou zcela zavést a oklamat. Vzpomeňme si jen Milarepova gurua Marpu, jak čekal na svého žáka se džbánem plným kořalky a jak mu po dlouhá léta dával kruté a zdánlivě nesmyslné úkoly, které na první pohled s duchovní cestou vůbec nesouvisely, až by to bylo Milarepu málem zviklalo.
Vzpomeňme si jen na mudrce japonské sekty Zen a jejich způsobu jednání s žáky hraničící často až s osobní brutalitou.
Naopak můžete míti někoho za mudrce, protože se vám zdá, že mluví moudře, učeně a sladce a jeho způsoby se vám zdají dokonalé a on jím ani zdaleka nemusí být. Na každém může něco dobrého být, ale zdaleka to nestačí k Poznání."
(E.Tomáš JVS)
Jestli podle tebe někdo k tomu, aby poznal Pravdu, potřebuje, aby ho někdo jiný mlátil holí, tak ten dotyčný dosud nepotřebuje tu Pravdu znát.
Vostalpetr píše:Pravá moudrost je vnitřní moudrost. Hledáme-li ji jako osobu, nikdy ji nenalezneme.
.........................................................................................................................................................
Pravá i levá moudrost je vnější i vnitřní moudrost. Hledáte-li ji jako osobu, snadno ji naleznete v každé osobě,
nebot každá osoba je sobě mistrem a zároven i žákem,
(nebot každá osoba má svou vlastní osobní karmu)
Nedejte se oklamat svým (či jejím) zevním nebo vnitřním životem,
chcete-li chlastat kořalku, klidně ji chlastejte,
chcete-li si dávat kruté a nesmyslné úkoly, klidně si je dávejte,
jen si dejte pozor aby jste se nevoblbli nějakým cizím "dobrem"
to zdaleka nestačí k poznání sebe sama...
(P. Vostál JTN)
PS.
JTN je neexistující titul mé nenapsané knihy "Je to naopak" kterou nejspíš nikdy nenapíšu,
páč by si pak někdo mohl ještě myslet, že by to nemohlo bejt i jinak...
Alaja píše:Jestli podle tebe někdo k tomu, aby poznal Pravdu, potřebuje, aby ho někdo jiný mlátil holí, tak ten dotyčný dosud nepotřebuje tu Pravdu znát.
armin píše:Alaja píše:Jestli podle tebe někdo k tomu, aby poznal Pravdu, potřebuje, aby ho někdo jiný mlátil holí, tak ten dotyčný dosud nepotřebuje tu Pravdu znát.
Kdo potřebuje tu Pravdu znát? A k čemu tu Pravdu potřebuje znát?
Hlubší vztah k Mistrovi působí jako osud. Někoho hladí jiného mlátí. A proč?
Otázka otevírá mysl a srdce, pokud si ji opravdově klademe, pokud cítíme naléhavou, bytostnou potřebu odpovědi. Taková otázka nás probouzí z pouhého přežívání (hledání zábavy a užívání si).
Ale každá slovní odpověď, se kterou se spokojíme, zastavuje dobře nastartovanou cestu takovou otázkou.
Mistr opravdu hledajícímu nedá odpověď. Ale z milosti Mistra se v nás probudí Otázka, kterou neuspokojí žádná představa, žádná odpověď mysli.
Ostatním odpovídá - to je pro většinu, pro ty zatím nepřipravené, takový úvod pro jejich možnou přípravu na cestu. Je to ale takový přirozený (nezáměrný) fishing. ("Udělám z vás (rybářů) lovce lidí") Obvykle ale s velmi malým úspěchem. Většina si na základě takových sdělení dělá jen nejrůznější "duchovní" představy a těch se pak drží, hlásá je, omílá je - na nich si budují svoje "duchovní" ego ("mistrovství), když to světské ego nenachází v reálném světě sebenaplnění.
Třeba Krishnamurti říkal, když umír.al, že to, co sděloval, nikdo nepochopil. Přesto podnítil k hledání spoustu lidí.
Trini píše:![]()
To je zvláštní, Tomášovi žádného Mistra nepotřebovali.
Hlubší vztah k Mistrovi působí jako osud. Někoho hladí jiného mlátí. A proč?
Vostalpetr píše:Někdo hledá a jinej zase nalézá.
Picasso totiž řekl : "Já nehledám, já nalézám."
Pro jistotu jsem hledal jestli si to pamatuji správně a vida co jsem nalezl :
Nehledám, nalézám
19. Červen 2008
Duchovno
"Hledat, to znamená vycházet ze starého stavu bytí, a chtít nalézt, to znamená vycházet z toho, co je v novém stavu bytí již známé. " Pablo Picasso
Pablo Picasso nám tím sděluje, že člověk nasměrovaný na tento svět, s egoistickým základním vyladěním a prefabrikovaným očekávacím postojem, se vydává pátrat po svém životním štěstí. Chce pokud možno sám určovat cíl svého hledání. Proč to dělá?
Moderní člověk, který touží po jistotě a harmonii, má strach opravdu se odpoutat, neboť neví, jestli tu pak nebude stát s prázdnýma rukama. To staré, známé nám předstírá jistotu. Když to pak opustíme, změníme možná jen vnější plášť, nikoliv však obsah. Zůstáváme tím starým člověkem, který třeba nosí nový oblek, ale nadále je uvězněný ve starých modelech.
"Nalézání, to je to zcela nové, nové také v činnosti. Všechny cesty jsou otevřeny, "píše Picasso dále.
Co to znamená pro nás, kteří se označujeme jako hledající? To znamená, že můžeme nalézat, jen když se odpoutáme, aniž klademe jakékoliv podmínky, aniž si budeme nechávat otevřená zadní vrátka, jimiž bychom se mohli vrátit do svého starého života, kdyby nás to nové začalo pálit.
Nejistotu takového rizika dokážou vlastně na sebe vzít jen ti, kdo se v nebezpečí umějí zachránit, kdo v nebezpečí, ve stavu bez pilota, jsou vedeni, kdo se v temnotě předají neviditelné hvězdě, kdo se nechají přitahovat cílem a nestanovují si lidsky úzkoprsý cíl.
Míní zde Picasso "neznámou hvězdou" pomocníka zvenčí? Nebo cítí, že každý člověk tuto hvězdu nese v sobě ve formě atomu duchovní jiskry a s pomocí doteku Gnose ji může nechat rozzářit? Takto viděno, pomocník zvenčí v nás zapaluje světlo, které nás však určitě vede do "stavu bez pilota". Toho můžeme dosáhnout, když znovu nalezneme svou pradávnou víru, sílu, která s jistotou ví, že "za vším tím strachem z odpoutání se nalézá milost všeobjímajícího pole Gnose, síla, která nás nese na svých vibracích jako své děti, navracející se domů".
Každý tuto sílu nese v sobě, musí se jen odvážit ji nalézt.
https://duchovno.doktorka.cz/duchovno/nehledam--nalezam
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 návštevníků