



No ale teda dnes, me tam zaujala jedna vec, vice nez obvykle, ktera mi zase napomohla k hlubsimu pochopeni. Slo o to, ze se jedna pani rikala Abrahamovi, jak se na vse diva ocima Zdroje a vse prijima.. ale ze obcas ji to nejak blokuje (uz nevim presne, ale to neni podstatne).
Abraham na to odpovedel, ze neni nasim ukolem nebo zamerem se divat na vse v tomto svete pozitivne, a prijimat to. Neni nasim zamerem divat se na neco, z ceho mame spatny pocit a snazit se vyvolat pocit dobry. Je nasim ukolem mit ten spatny pocit, pokud se divame na nejakou "nespravedlnost", na to, ze nekdo nekomu ublizuje, na to, kdyz nekdo cini pro nas spatne veci. Pokud bychom se snazili primo na tom aspektu te stejne veci vyvolat dobry pocit, tak tim bychom obchazeli a degradovali nas navigacni pocitovy system... kdybychom vse videli jako dobre. Zdroj se take nesidi v tom, ze vnima neco nespravneho a ma z toho dobre pocity.. Zdroj, pokud to s nim neni v souladu, tak se na to proste vubec nezameruje. Pak to Abraham upresnil, tak ze se Zdroj, na to muze zamerovat, ale pouze na tu cast toho, kterou vnima pozitivne. Nezameruje se na tu cast, kterou "nerad vidi" - (zda se, ze i Zdroj ma sve preference

Mezitim co jsem ty dva tri odstavce napsal, tak jsem si to chapani doladil do snad docela srozumitelne formulace:
Prijimani cehokoliv na tomto svete, neni o tom naucit se divat, na to, z ceho mame spatne pocity, dobre.
Kazda vec nebo udalost v sobe obsahuji oba aspekty - subjektivne zadouci a nezadouci. Neni to o tom, zmenit nase spatne pocity, ktere mame z nezadoucich veci, na pocity dobre... je to o tom, zmenit nase zamereni na zadouci aspekty dane veci a tim zmenit i nase pocitove vnimani.
Jeden takovy pozitivni aspekt, ktery najdeme v kteremkoliv kontrastu, je nove vytvorena expanze, novy potencial rustu, nove misto kam se posunout, novy potencialni stastny pocit, ktery pri pohybu od nezadouciho k zadoucimu zazijeme.