ne, tohle vyvozovani jsem na mysli vubec nemela a myslim, ze takhle je to opravdu nesmyslne

divat se na svet timto zpusobem by znamenalo chtit se porad dokolecka necemu divit

nechavat se prekvapovat, ze ocekavani "nesouhlasi"
ja se, aspon jak se mi to zda, pohybuji v jinem svazku s napisem "historie", nez ty.
ja tam mam: historie = "soubor kodifikovanych a personalnich nedokofikovanych predstav o tom, co vnimame jako hotove, nebo minimalne uplynule, probihajici v necem, co nazyvame cas minuly".
mam v jednom pytli i to, co se, jak ty rikas – "skutecne" stalo – i to, co si o tom kdo myslel, jak se na to kdo dival, jak to kdo interpretoval hned, kdyz to probihalo, jak to kdo interpretoval sto let pote, atd., zkratka tohle vsechno a to ve stejne vyznamove rovine, tj. nepokladam za vyraznejsi to, co se, jak ty rikas, "skutecne" stalo, s tim, co jsou "jenom" predstavy. (ja si ve skutecnosti vubec nemyslim, ze by se bylo kdy neco "skutecne" stalo na ukor neceho, co se nestalo, ale to je asi na jinou diskuzi

. tj ne, ze by se nic nestalo skutecne, ale to, co si myslime o tom, co se "skutecne" stalo, formuje skutecnost uplne stejne jako to, co se "skutecne" stalo. uff, vid. ja vim

))
tak to je jeden podstatny rozdil, ktery vnimam, a druhy podstatny rozdil je myslim ten, ze pro me neni historie minulosti.
veskere predstavy o "minulosti" probihaji tady a ted. a deji se tedy ted. nic jineho krome toho okamziku, kdy je tvorim, neni. moje aktualni interpretace (znovuvytvareni) napoleona bonaparteho pri premysleni nad udalostmi, ktere vedly k roku 1848 (napriklad

D) je soucasne existujici napoleon bonaparte. a ke vsem uvaham a "vyvozovanim", ktera cinim, at uz na osobni urovni nebo treba nejake narodni

, potrebuji a pouzivam prave a jen prave takoveho napoleona bonaparteho. ten, ktery, jak tys psal, "skutecne" existoval, a ktery podle me existoval uplne stejne jako ten "muj", protoze venku ve svete tvori uplne stejne velke mnozstvi zmen, ten "skutecne" zemrel.
tak co ted? rozumis mi a co ty na to?
