Eva Nada píše:Co se týká toho ega, jak já ho vnímám v souvislosti v duchovní hantýrce, já ego vnímám jako sobectví. Jednoduše a jasně vyjádřeno.
Žádný odlesk, paprsek Já, vědomí atd., na tyhle květinkové výrazy nejsem zvyklá a nepoužívám je, protože jsem samorost, co nedá moc na vyčteniny, autority atd. Buď se mnou něco souzní nebo nesouzní. a buď si spálím ruce (a bude mě to bolet), nebo nespálím a dávám hodně na svou intuici. Není nad vlastní zkušenost...., to je nejlepší škola...
Ego je podle mě potřeba něco vlastnit, nějak se obarvit, něco získat, ABYCH si nabarvil (osobní) peří, ABYCH nějak vypadal, měl moc, hodně znalostí, byl důležitý, byl vyjímečný atd.

To je podle mě ego.
Ty stavíš svoji vyjímečnost, Evo, na tom, že jsi samorost, že tě nezajímají vyčteniny, autority - prostě jak jsi proti ostatním, kteří použivají podle tebe ty s.račky čili výrazy z duchovní tématiky, mnohem opravdovější čili lepší.
Pro mne třeba není "paprsek Nadjá" květinkový výraz. V roce 1993 přišla zkušenost, o které mne nenapadlo nejméně 8-9 let mluvit - i když zodpověděla moji nejintenzivnější otázku už z mého mládí, na kterou jsem nenašla mnoho a mnoho let žádnou odpověd, a tak jsem to vzdala. Ta zkušenost ji zodpověděla takovým způsobem, o kterém se mi ani nesnilo. Moje reakce byla tenkrát vlastně střizlivá - "Aha, no samo, no, jasně" - jako kdybych to vždy věděla, ale z neznámého důvodu zapomněla. A i když ta zkušenost/odpověd všechno změnila - osvobodila mne, tak se vlastně nic nezměnilo. Vůbec mne nenapadlo o tom, s někým mluvit. Byla to moje nejintimnější záležitost. Ani s mým přítelem, o kterém jsem tady psala, jsem o tom nemluvila, i když se to stalo právě v nejintenzivnější době našeho vztahu. Později mi došlo, že se to stejně nedá popsat.
O výrazu "Nadjá", o kterém někdy mluvil E. Tomáš ve svých rozhovorech, jsem si dlouho myslela, že je to slovo ze sanskritu, tedy pro mne zcela neznámé slovo. Až mi jednou došlo, že Überich je vlastně "über ich" a že tedy to tajemné slovo Nadjá je "nad já". Pak jsem narazila na ten výraz "paprsek Nadjá" a uvědomila si, že je to ten nejpříhodnější výraz pro popis z mé nepopsatelné zkušenosti. Takže jsem za ten výraz strašně vděčná.
940.
....
E. Tomáš: To, co se v egu mění, - a ego je v trvalé změně, jak známo - je iluzorní. Jeho základní životnost, paprsek Nadjá, je však provždy beze změny. Ten se ale sám o sobě v čase a prostoru nikdy neudrží. Když se tedy ego úplně očistí, to znamená, když se zbaví toho, co tvoří jeho sílu resp. dělá ego egem, zůstane právě jen tento čistý paprsek Nadjá, který se však okamžitě vrátí do svého Zdroje.
Tazatel: Proto tedy říkají buddhisté, že ego vlastně neexistuje.
E. Tomáš: Ano, a mají ze svého hlediska pravdu.
