Platnost jeho existence byla zpochybněna některými, včetně Russella Kirklanda, který píše:
Podle moderního chápání čínské tradice text známý jako Chuang-tzu byl produkcí "taoistického" myslitele starověké Číny zvaného Chuang Chou / Zhuang Zhou. Ve skutečnosti to nebylo nic takového. Chuang-tzu, o kterém jsme dnes věděli, byla produkce myslitele třetího století CE pojmenovaného Kuo Hsiang. Ačkoli Kuo byl dlouho nazýván pouze "komentátorem", byl ve skutečnosti mnohem víc: upravil texty a sestavil současné vydání 33 kapitol. Pokud jde o totožnost původního člověka jménem Chuang Chou / Zhuangzi, neexistují žádné spolehlivé historické údaje vůbec. [4]
Zhuangzi je tradičně připisován jako autor alespoň části díla nesoucího jeho jméno, Zhuangzi . Tato práce, ve své současné podobě sestávající ze 33 kapitol, je tradičně rozdělena do tří částí: první, známá jako "vnitřní kapitoly", se skládá z prvních sedmi kapitol; druhá, známá jako "Vnější kapitoly", se skládá z následujících 15 kapitol; poslední, známá jako "smíšené kapitoly", se skládá ze zbývajících 11 kapitol. Význam těchto tří jmen je zpochybněn: podle Guo Xiang "Vnitřní kapituly" napsal Zhuangzi, "Vnější kapituly" napsané jeho učedníky a "Smíšené kapitoly" jinými rukama; druhá interpretace spočívá v tom, že jména se vztahují k původu titulů kapitol - "Vnitřní kapituly" se berou ze svrchních slov v kapitole "Vnější kapitoly" z úvodních slov kapitol a "Smíšené kapitoly "ze směsi těchto dvou zdrojů. [5]
Zhuangzi 33:
Svět se propadl do chaosu, světce a mudrce nevidět!
Dao přestalo být jedno a většina lidí na světě si něho vybírá nějakou část podle své záliby.
Lze to přirovnat k uším, očím, nosu a ústům – každý smysl vnímá něco jiného,
ale mezi sebou si své vněmy sdělit nedokážou.
Podobně všichni ti šarlatáni sta škol každý v něčem vyniká, každý je někdy k užitku,
avšak žádný nedokáže postihnout svět v jeho celistvosti.
Rozřezali krásu Nebe a Země, na kousky rozřezali princip utvářející veškerenstvo.