Re: Zákon přitažlivosti (LoA)
Napsal: úte 01. zář 2009 16:55:03
mě spíše připadá - více nežli že bychom my tu zaváděli něco nějak jinak - že tímto názorně upozorňujeme na "nebezpečí", která z abrahamova učení plynou, a na něž už ve vedlejší diskuzi upozornil radon.
je-li abraham pro všechny - a on se nesnaží být pouze pro některé - pak je i pro lidi, pro které sobecké = bezohledné. je-li abraham pro všechny, pak je i pro ty, kteří uvažují ve včerejších paradigmatech silněji než kdo jiný. je-li abraham pro všechny, pak je pro lidi, jejichž výchozí hledisko je naprosto jakékoliv.
slyší-li tajemství nebo abrahama člověk, který se dosud málo staral o to, co se děje s jeho bližními a se světem obecně, člověk nacházející se v tom, žemu se dnes říká "odtržení od zdroje" - čili v nepřirozené nevědomosti svého vlastního jsoucna, jaký to na něj asi tak může mít vliv než ten, že se pouze utvrdí v tom, že jeho počínání je správné, tj. teď se říká "v souladu s vesmírem" , a že tak může klidně pokračovat dál. nepozná rozdíl mezi sobeckým a bezohledným. slyší pouze to, že je dobré jít si za svým, cítit se dobře, mít radost sám ze sebe.
trochu mi to připomíná darwina a zejména jeho synovce, kteří zaměřeni s vědeckým zápalem na skutečné prozkoumávání možných souvislostí, vzbudili a výrazně podpořili následné eugenické a rasistické hnutí 19.a 20. století. všechno navazující záleží na jednotlivcích, kteří to přijmou do svého arzenálu, a jak konkrétně to do tohoto jejich arzenálu zapadne. pokud z toho bude plynout jenom další nesmyslné, sobecké zotročování života (čímž je život mnohých odtržených) v plynoucím toku tužeb, evidentně bude nutné si tím projít, se zemí jako celkem, a získat z toho další zkušenost. ale třeba to vůbec nutné nebude
každopádně některé z těchto možností výkladů se při poslouchání abrahama vyloženě nabízejí, takže ... se není moc co divit tomu, že to takhle může působit a jisté otázky to může vyvolat
je-li abraham pro všechny - a on se nesnaží být pouze pro některé - pak je i pro lidi, pro které sobecké = bezohledné. je-li abraham pro všechny, pak je i pro ty, kteří uvažují ve včerejších paradigmatech silněji než kdo jiný. je-li abraham pro všechny, pak je pro lidi, jejichž výchozí hledisko je naprosto jakékoliv.
slyší-li tajemství nebo abrahama člověk, který se dosud málo staral o to, co se děje s jeho bližními a se světem obecně, člověk nacházející se v tom, žemu se dnes říká "odtržení od zdroje" - čili v nepřirozené nevědomosti svého vlastního jsoucna, jaký to na něj asi tak může mít vliv než ten, že se pouze utvrdí v tom, že jeho počínání je správné, tj. teď se říká "v souladu s vesmírem" , a že tak může klidně pokračovat dál. nepozná rozdíl mezi sobeckým a bezohledným. slyší pouze to, že je dobré jít si za svým, cítit se dobře, mít radost sám ze sebe.
trochu mi to připomíná darwina a zejména jeho synovce, kteří zaměřeni s vědeckým zápalem na skutečné prozkoumávání možných souvislostí, vzbudili a výrazně podpořili následné eugenické a rasistické hnutí 19.a 20. století. všechno navazující záleží na jednotlivcích, kteří to přijmou do svého arzenálu, a jak konkrétně to do tohoto jejich arzenálu zapadne. pokud z toho bude plynout jenom další nesmyslné, sobecké zotročování života (čímž je život mnohých odtržených) v plynoucím toku tužeb, evidentně bude nutné si tím projít, se zemí jako celkem, a získat z toho další zkušenost. ale třeba to vůbec nutné nebude
každopádně některé z těchto možností výkladů se při poslouchání abrahama vyloženě nabízejí, takže ... se není moc co divit tomu, že to takhle může působit a jisté otázky to může vyvolat