Zdeněk píše:Zajímavá otázka, Buddha v AN 3.128 doporučuje zahořklému mnichovi, aby střežil tvé oči a uši a omezil své smysly. Pak "mouchy" – dotěrné a zkažené myšlenky – ho nebudou trápit.
Nicméně Buddha zmiňuje i další příčinu - touhu. Což asi bude trochu mimo Abrahamovo učení.
Ráno to mám podobné - jsem pozitivně naladěný, ale v průběhu dne se to zhorší (podle mimozemšťana Ra jsou spánek a sny jedinou branou, kdy s námi naše vyšší já může komunikovat/léčit). Bez spánku bych se asi zbláznil, v tomhle blázinci.
Do nedávna jsem si myslel, že nízkým vibracím se dá čelit, projít bahnem a nezašpinit se. Možná jo, ale je to špatná cesta. Jak učí Jirka Ledvinka - prostě pokrčit rameny, říci, že to máš jinak a nevěnovat se těm věcem, těm lidem.
Nelze totiž odstranit něco tím, co je ono samo, ale jen druhově stejné to ono samo může identifikovat. Vyšší já tyto identifikace, tato ztotožnění, nemá, tedy se o ně nestará.
Paradoxy píše:Zdendo, tys odpověď na moji otazku nakousnulNech ale Pepu, ať si na to přijde sám
Nic píše:Zajímavě jsi to propojil. Buddha i Abraham vlastně mluví o tomtéž, jen jiným jazykem – o práci s pozorností. Když Buddha doporučuje střežit smysly, jde o to, aby se mysl zbytečně nekrmila dojmy, které ji stáhnou dolů. Abraham by řekl totéž: „nevěnuj pozornost tomu, co snižuje vibraci“.
Například když:
Nepouštět si zprávy....
Touha, o které mluví Buddha, je opravdu klíčová.
Touha z ega („chci, protože to nemám“) posiluje nedostatek.
Touha ze srdce („rád bych, protože to je přirozené vyjádření mé duše“) je naopak proudění, které vibračně zvedá.
Zdeněk píše:Paradoxy píše:Zdendo, tys odpověď na moji otazku nakousnulNech ale Pepu, ať si na to přijde sám
A co jsem to tedy nakousnul?
"To musí skousnout každý sám", napíšeš. Nikdo ale nemůže sníst sám sebe.
Zdeněk píše:"chci, protože to nemám" a "rád bych, protože to je přirozené vyjádření mé duše" je v obou případech chtění někoho, já egoistického či božského.
K tomu Buddha praví:
„Proto, mniši, jakákoli hmota [tělesnost]… pociťování… vnímání… formace… vědomí - ať minulé, budoucí či přítomné, vnitřní či vnější, hrubé (olárikam) či jemné (sukhumam), nízké (hínam) či vznešené (panítam), vzdálené (dúre) či blízké (santike), veškerá hmota [tělesnost]… pociťování… vnímání… formace… vědomí - by mělo být nahlíženo se správným porozuměním (sammappaňňája), v souladu se skutečností (jathábhútam): 'Toto není mé, toto nejsem já, toto není mé Já.'
Všechny tvé sáhodlouhé komentáře jsou sice na oko povznášející, ale Pepa se ptá, co má v konkrétní situaci dělat, ne na tvé prožívání satčitánandy....Nic píše:Zdeněk píše:"chci, protože to nemám" a "rád bych, protože to je přirozené vyjádření mé duše" je v obou případech chtění někoho, já egoistického či božského.
K tomu Buddha praví:
„Proto, mniši, jakákoli hmota [tělesnost]… pociťování… vnímání… formace… vědomí - ať minulé, budoucí či přítomné, vnitřní či vnější, hrubé (olárikam) či jemné (sukhumam), nízké (hínam) či vznešené (panítam), vzdálené (dúre) či blízké (santike), veškerá hmota [tělesnost]… pociťování… vnímání… formace… vědomí - by mělo být nahlíženo se správným porozuměním (sammappaňňája), v souladu se skutečností (jathábhútam): 'Toto není mé, toto nejsem já, toto není mé Já.'
Tohle je vlastně most mezi učením Abrahama a Buddhy. Abraham mluví o souladu se Zdrojem, Buddha o správném porozumění, že „toto není mé, toto nejsem já“. V obou případech se rozplývá iluze osobního „já, které chce“. A když tato iluze povolí, zůstává jen přítomné Bytí – klidné, otevřené, bez potřeb.
A máš pravdu, že vše, co vzniká a zaniká, nemůže být tím, čím skutečně jsme. A právě proto je to štěstí, za kterým se skrz ego marně pachtíme, už tady a teď – je to samotná skutečnost, kterou staré texty nazývají sat–čit–ánanda, tedy bytí–vědomí–blaženost.
Není to něco, co bychom si museli přitahovat nebo zasloužit, ale spíš to, co se samo ukáže, když opadne ztotožnění s „osobním já“.
Paradoxy píše:Všechny tvé sáhodlouhé komentáře jsou sice na oko povznášející, ale Pepa se ptá, co má v konkrétní situaci dělat, ne na tvé prožívání satčitánandy....
Nic píše:A máš pravdu, že vše, co vzniká a zaniká, nemůže být tím, čím skutečně jsme. A právě proto je to štěstí, za kterým se skrz ego marně pachtíme, už tady a teď – je to samotná skutečnost, kterou staré texty nazývají sat–čit–ánanda, tedy bytí–vědomí–blaženost.
Není to něco, co bychom si museli přitahovat nebo zasloužit, ale spíš to, co se samo ukáže, když opadne ztotožnění s „osobním já“.
Paradoxy píše:Jupí, hezky ti umělá inteligence pomohla s odpovědí![]()
Zdeněk píše:Nic píše:A máš pravdu, že vše, co vzniká a zaniká, nemůže být tím, čím skutečně jsme. A právě proto je to štěstí, za kterým se skrz ego marně pachtíme, už tady a teď – je to samotná skutečnost, kterou staré texty nazývají sat–čit–ánanda, tedy bytí–vědomí–blaženost.
Není to něco, co bychom si museli přitahovat nebo zasloužit, ale spíš to, co se samo ukáže, když opadne ztotožnění s „osobním já“.
To je ve své podstatě Sassatavada, víra v neměnné já, kterou Buddha v diskuzi s tehdejšími názory popírá.
(Zároveň popírá i nihilizmus - že žádné já není.)
Zdeněk píše:Nic píše:A máš pravdu, že vše, co vzniká a zaniká, nemůže být tím, čím skutečně jsme. A právě proto je to štěstí, za kterým se skrz ego marně pachtíme, už tady a teď – je to samotná skutečnost, kterou staré texty nazývají sat–čit–ánanda, tedy bytí–vědomí–blaženost.
Není to něco, co bychom si museli přitahovat nebo zasloužit, ale spíš to, co se samo ukáže, když opadne ztotožnění s „osobním já“.
To je ve své podstatě Sassatavada, víra v neměnné já, kterou Buddha v diskuzi s tehdejšími názory popírá.
(Zároveň popírá i nihilizmus - že žádné já není.)
Zdeněk píše:Paradoxy píše:Jupí, hezky ti umělá inteligence pomohla s odpovědí![]()
No jo, to mě v první chvíli nenapadlo.Ach, ta Jana.
Je dobré si uvědomit, program umělé inteligence prochází texty a hledá v nich (zjednodušeně řečeno) pravděpodobnosti výskytu mezi jednotlivými slovy (shluky slov, frázemi, větami), kterým se říká váhy. Vzniká tak rozsáhlá mapa vah, ovlivněná jednotlivým druhem sentimentu a kontextu (humor, společensky citlivá témata, beletrie, matematika...) a podle zmapování tazatele pak hledá nejváženější cestu pro sestavení odpovědi.
(ChatGPT má obzvláště vyvinuté lichotky coby vedlejší váhový instrument. Při Vostálově shitstormu to na Janu zřejmě velice dobře působí.)
Paradoxy píše:Po vysoké úrovni vědomí tu toužíš leda tak ty, Pepa se ptá na otázky, jak má praktikovat. Neptá se ani jak překonat iluzi oddělenosti, tak se běž s těma svýma radama vycpat.
Zpět na Abraham-Hicks - Abrahamovo učení
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků