Představa:„Každá existující skutečnost má pět rovnocenných atributů: **existenci (sat), vědomí (čit), blaho (ánanda), jméno (náma) a tvar (rúpa).“
Tato představa není libovolná – ve skutečnosti přímo odpovídá tradičnímu indickému metafyzickému pojetí, které stojí na pomezí mezi advaitou a višistádvaitou.
Původně vychází z toho, že:
Sat–čit–ánanda (bytí–vědomí–blaho) tvoří podstatu brahmanu (absolutní skutečnosti).
Náma–rúpa (jméno–forma) jsou projevy této skutečnosti v rovině jevů (vyavahárika satja).
Tvrzení, že všech pět je „rovnocenných atributů skutečnosti“, znamená, že forma a jméno nejsou popřeny jako iluze, ale přiznány jako integrální součást projevené skutečnosti.
Zařazení podle čtyř úrovní Ramany Mahárišiho:1. Málo chápaví (manda) Považují jméno a tvar za jedinou skutečnost, nevnímají za nimi nic.
Neodpovídá – tato představa už chápe, že existuje i vědomí, blaho atd.
2. Středně chápaví (madhyama) Chápou, že jméno a tvar jsou dočasné, ale stále jim přiznávají určitou realitu.
Částečně odpovídá – právě zde by se tato představa nejlépe zařadila. Vidí jednotu bytí, vědomí a blaha, ale nepopírá úplně realitu jména a tvaru, nýbrž je chápe jako spoluúčastníky bytí.
3. Zralí (tivra) Vidí jméno a tvar jako iluze, prostředky k pochopení pravdy.
Neodpovídá – v této úrovni by náma-rúpa nebyla považována za rovnocenný atribut.
4. Zcela zralí (ati tivra) Překročili jméno i tvar; vidí jen neduální brahman.
Neodpovídá – zde by zůstaly jen sat–čit–ánanda, bez samostatného významu jména a tvaru.
Tato představa – že existence, vědomí, blaho, jméno a tvar jsou rovnocenné aspekty skutečnosti –
by podle Ramany Mahárišiho patřila do druhé úrovně (madhyama), tedy středně chápavých aspirantů.
Doplňující vysvětlení:Na této úrovni už člověk překročil čistě materialistické vidění světa, chápe duchovní podstatu, ale stále připisuje projevenému světu určitou ontologickou váhu – jméno a tvar nejsou ještě zcela rozpuštěny v jednotě bytí.

**
Z nejvyššího pohledu už není rozdíl mezi člověkem, světem a Bohem.
Všechno je jen jedno vědomí, které se projevuje v různých podobách.
Není tedy potřeba svět odmítat ani ho brát příliš vážně – je to jen hra vědomí se sebou samým.