Pro zajímavost a poučení sem kopíruji, co tomu předcházelo.
Na vlákně (pohádka) O kritice v džňání stavu
Návštěvník píše:Spíme
Čím více se mysl očistí, tím více si člověk uvědomí, že nic není venku, a že všechno je uvnitř. Jedinou překážkou vize Boha je nečistota mysli. Nevíme, co nás drží zpátky a nedovoluje nám realizovat Boha? Víme to velmi dobře - ne-li vždy, alespoň čas od času. K čemu je nám dobré toto poznání? Naše oddanost světu je tak silná, že nás mája hypnotizuje; je to, jako bychom spali, když jsme vzhůru. Opravdu nechceme úplné probuzení. Bůh je skutečný a svět je neskutečný - kdybychom o tom byli plně přesvědčeni, zřekli bychom se neskutečnosti; my se ale zdráháme přerušit své připoutání. Proto spíme, když jsme vzhůru.
Svámí Turijánanda
Více zde: https://ramakrisna.webnode.cz/products/spime/
miroslav píše:Návštěvník píše:Bůh je skutečný a svět je neskutečný - kdybychom o tom byli plně přesvědčeni, zřekli bychom se neskutečnosti; my se ale zdráháme přerušit své připoutání.
Ano, to je první fáze - odpoutání od zažitých představ o světě. Svět je neskutečný, Bůh je skutečný.
druhá fáze (o které se citovaný zatím nezmiňuje):
A co je Bůh?, Bůh je svět. Tedy Bůh a svět jsou jedno a totéž
Obdobně jako vysvětluje Ramana:
[i]brahman je skutečné, (2) svět je neskutečný a (3) brahman je svět. Nezastavil se u druhého výroku, protože ten třetí vysvětluje dva předchozí. Znamená to, že svět je skutečný, je-li vnímán jako Já, a je neskutečný, když je vnímán odděleně od Já. Mája a skutečnost jsou proto jedno a totéž.[/i]
https://www.ramana-maharisi.cz/article/ ... st-sveta-i
A ty jsi schopna ve svém zápalu oddělovat i vlny od moře, jinak by to byla přece dvojnost, kdyby i vlny byly mořem.
Čteš někdy po sobě co píšeš za hlouposti?
Jana píše:miroslav píše:To se říkává začátečníkům, že jejich svět je iluzorní, že to, jak vnímají svět je jejich představa o světě. To ale neznamená, že svět neexistuje, jak si to mnozí interpretují v rozporu se svou zkušeností i zdravým rozumem.
Začátečník by se měl napřed odvrátit od světa, aby si uvědomil vlastní podstatu, podstatu jeho mysli, pocitů, předtsav, která je i podstatou ostatních i celého světa.
A pak může vykročit do skutečného světa o kterém ví, že nic neví a začít svět ponávat od začátku bez předsudků, konceptů, vlivů kolektivního nevědomí atd.
A když se takových a podobných slov začátečník mdlého rozumu chopí a ulpí na něm jako na své jistotě sebe sama a své důležitosti, tak to pak dopadá jako s Janou.
Tohle vlákno je zkrátka pohádka "O kritice v džnání stavu" podobně jako je jiná pohádka "O hloupém Honzovi co šel do světa", nebo pohádka "O Smolíškovi Pacholíčkovi".
Nesmí se to brát tak smrtelně vážně. ale jen jako inspirace či poezii v próze pro ještě "malé děti" - jak říkal Ježíš "Nechte maličkých přijíti ke mně."
A když se některá ta holčička pak nafoukne a začne poučovat starší žáky, případně i rodiče, že to je přece tak jak říkal pan učitel, takže má pravdu a basta...
Tahle Tvá úvaha by se dala nazvat, že je spekulací o druhém, což je tady na tomhle fóru zapovězeno. Máš mluvit tady výhradně o svých vlastních zkušenostech o tom, co poznáváš sám. A jestli nepoznáváš to, co poznávám, tak o tom nemůžeš spekulovat. Bavíme se o tématu, ne o osobách. Ber to jako první varování, dál už bude nádledovat banování bez varování.
Nejvyšší pravda není osobní pravda o osobách, není pravdou o tom, jaký je kdo jiný, ale o tom, co je stejné. Pro jiný účel, než pro poznání nejvyšší pravdy, která je vždy za všech okolností stejná, tohle fórum zřízeno nebylo.
No a pak jsem napsal něco krátkého což už si přesně nepamatuji jak to konkrétně bylo, snažil jsem se jí vysvětlit proč ti zkušeněšjší kritizují to, co ona píše, že si upravuje slova probuzených k obrazu svému.
A už to bylo
Takže tak