Trini píše:Zajímavé pro mne je, že Nisargadatta to viděl obdobně.
Trini píše:Individualita je pomíjivá.
Tazatel: Vidí nás Maharadž jako individuality?
Nisargadatta Maharadž: Nejsou zde žádné individuality.
Trini píše:Skutečnost a iluzi jsem nepotřebovala nikdy řešit. Není to pro mne důležité. Neviděla jsem žádný velký rozdíl mezi denním životem, který většina lidí považuje za skutečnost, a mezi snem ve spánku, který je považován za neskutečný, iluzi. Zajímavé pro mne je, že Nisargadatta to viděl obdobně.
To je fakt. Jestli ji mysl považuje za skutečnou nebo za iluzi, na tom nic neměni. Tohle bazírování na iluzi je zřejmě důležité pro hledající, kteří jen denodenní život považují za skutečnost. Proto se jim to učitelé snaží nějak nabourat - tím tvrzením o iluzi.
Píšeš: "Jestli ji mysl považuje za skutečnou nebo za iluzi,.."
Jenže to prohlédnutí iluze je právě prohlédnutí mysli jakožto iluzorní, tím pádem je nesmyslné psát, jestli ji mysl považuje...
Nisargadatta Maharadž na rozdíl od Tebe považuje prohlédnutí iluze za zcela zásadní: "Toto poznání 'já jsem' neboli 'podstata bytí' je plášť iluze, který je přehozen přes Absolutno.Proto poté, kdy je brahma překonáno, je tu pouze Parabrahma, kde není jediná stopa po poznání 'já jsem'."
"Vaše narození i rodiče - to vše je iluze. To, že jste pojal tělo za sebe, se odehrálo neúmyslně. Pokud nebudete lpět k tělu a brát ho za svou totožnost, pak vše bude v pořádku. Prožívat Parabrahman budete ve chvíli, když bytí (vědomí sebe sama) zapomene na sebe. Vědomí sebe sama není váš skutečný stav, je to výsledek potravinami vyživovaného těla a vy, Absolutno, tím nejste..."
Dobře, Péťo, se zapomenutím na sebe nedává otázka, zda naše individualita je či není iluzí, nesmyslná.