watta píše:ty cokoli ale obnovuješ, právě tím, že se na to zaměřuješ.
děláš tak velký rituál obnovování, velkolepého obnovování Okamžiku

nechci být moc patetická, ale musím přiznat, že tohle je fakt asi nejpatetičtější věc vůbec, nejvelkolepější skutečnost, se kterou jsem měla možnost se seznámit na vlastní kůži. vědomí obnovování okamžiku

.
a to právě to se nám přitom jeví jako ta největší samozřejmost, největší nicka, největší nicnedělání.
přitom je to ta největší "práce"

není to tak, že by něco nějak bylo "samo sebou", bez nás. my jsme tím, kdo to to tvoříme.
jiná věc je ta, že je tady pravděpodobně celá řada dalších rozličných existencí, které to také tvoří

zkrátka všichni, kteří jsme součástí toho Všeho

bytí je AKTIVNÍ. není to nějaká neměnná nirvána, na kterou bychom se dívali jako na televizní obrazku z pohovky, kde bychom si tu nirvánu užívali

my jsme součástí toho bytí, aktivní součástí toho bytí, jsme ten program v té televizi, na němž se spolupodíláme a který tvoříme. v tomhle není žádný rozdíl mezi ZDROJEM, který by vysílal v té televizi a námi, kteří bychom jenom "sledovali programy"

plné zaměřování se = aktivní obnovování, to je ten hluboký rituál neustálé proměny okamžiku TADY A TEĎ.
podle těch radiestetických experimentů, na které jsem tu dnes už narážela, by tměření nenasvědčovala tomu, že nemusí být úplně lhostejné, jestli si tuto svoji neustálou aktivní "práci" uvědomujeme nebo ne, ale o tom kdyžak zase jindy

každopádně to obnovování, ten neustálý PROCES, ten to je

a to dělám já

ne nějaké ONO

.................................................................................................................
myslím, že tam je určité nedorozumění:
okamžik ted a tady je prostě čas, i když hodně krátký a hodně příromný čas
přítomnost ted a tady je bezčasový stav je to aspekt Boha
to prvé se neustále mění, to druhé je neměnné
okamžik ted a tady se tedy neustále mění a probíhá v přitomnosti ted a tady
je třeba pochopit, o čem je nedvojná filozofie:
stvořený svět (tedy i čas i okamžik ted a tady) není zcela určitě Bůh, je to pouhý jev jenž se jeví, existuje, ale není skutečný
ale zárovern platí, že PODKLADEM STVOŘENÉHO SVĚTA je Přítomnost ted a Tady, tedy Bůh
takže:
bytí je AKTIVNÍ. není to nějaká neměnná nirvána, na kterou bychom se dívali jako na televizní obrazku z pohovky, kde bychom si tu nirvánu užívali

my jsme součástí toho bytí, aktivní součástí toho bytí, jsme ten program v té televizi, na němž se spolupodíláme a který tvoříme. v tomhle není žádný rozdíl mezi ZDROJEM, který by vysílal v té televizi a námi, kteří bychom jenom "sledovali programy"

to je správně, ale je to jen půlka pravdy, asi tak jako by jsi říkala SAMSÁRA JE SAMSÁRA,
(Tolle zase říká svým způsobem nivána je nirvána)
ale správně je samsára je nirvána
JAK ABRAHÁM, TAK I TOLLE JSOU EXTRÉMISTÉ,
PRVNÍ TVRDÍ, ŽE SVĚT JE BOŽSKÝ, DRUHÝ TVRDÍ ŽE SVĚT JE POUHÝ JEV
(oba samozřejmě odvedli vcelku poctivý kus práce v tom svém tvrzení)
ale Skutečnost je, že PLATÍ OBOJÍ, a že jedno bez druhého je prostě taktrošku blábol, protože oboum uniká celistvý pohled, jeden honí štěstí v samsáře a druhý v nirváně a ani jeden z nich ho nemůže dosáhnout...
proto ocenuju oba dva, ale je třeba jít "za ně"...