armin píše:Nic píše:armin píše:
Tak to ta podle tebe Skutečnost je jen částí Jednoty, jednoty všeho, celku. Jen sat-čit-ánanda.
Pleteš si pojmy. Sat-čit-ánanda (Bytí-Vědomí-Blaženost) není částí celku, je to podstata Všeho.
Bytí (Sat) je to jediné, co je reálné. Strach, odpor a utrpení jsou projevem iluze – tedy toho, co se jen zdá, že je, ale nemá to reálný základ v Jednotě. Co je iluzorní, nemůže být blažené, protože to popírá svou vlastní celistvost.
To jsou právě ty tvé omyly, rozdělování jednoty všeho na skutečné "samo" a to další "neskutečné".
V iluzi duality se to může jevit jako rozdělování, ale ve skutečnosti je to poznání.
Když v šeru považuješ provaz za hada, máš strach. Ve chvíli, kdy rozsvítíš a poznáš, že je to provaz, had nezmizí – on tam nikdy nebyl. Byla to jen omyl.
S poznáním Skutečnosti tu nezůstává skutečné "provaz" a neskutečné "had". Je tu jen provaz - To, co Je - Bytí. Had (iluze) není něco, co by se mělo vyčlenit, je to prostě nic, omyl, který poznáním zmizel.
[Myšlenka, mysl, pocit, slovo, iluze neexistují? Jak tedy o nich víš a mluvíš když neexistují. Iluze existuje jako iluze, myšlenka existuje jako myšlenka, slovo existuje jako slovo. změna existuje jako změna, pohyb jako pohyb, vývoj jako vývoj atd.
Proč to potřebuješ dělat - takhle myslet? Protože se potřebuješ něčeho pevného držet?
Pleteš si pojmy existovat jako
jev (jeví se jako had) a
být skutečný (provaz).
Ano, myšlenka existuje jako myšlenka, slovo jako slovo – stejně jako existuje vlna na hladině nebo snová postava ve snu. Ale nemají vlastní, nezávislou podstatu. Vlna není nic jiného než voda. Když vlnu zkoumáš, najdeš jen vodu.
Ptáš se, zda se potřebuji něčeho držet? Právě naopak. Poznání, o kterém mluví Eduard Tomáš (Odmysli si jméno a tvar a co zbyde, je Já), znamená pustit se všech konceptů, kterých se drží mysl.
Když se pustíš jména a tvaru, zůstane jen Sat-čit-ánanda (Bytí-Vědomí-Blaženost). To není konstrukce mysli, ale to, co zůstane, když mysl ztichne. Všechny ty 'věci' jsou jen tanec energie (šakti) v tomto jediném Bytí."