Trini píše:Nic píše: To, co opravdu jsem – to, čím je Nisargadatta, čím jsou všichni, kdo opustili tělo – není v čase, není to omezeno narozením ani smrtí.
A v téhle přítomnosti, která zůstává, se není čeho bát.
Ve skutečnosti ale žádné "já jsem" není. A ty na tom tolik lpíš, že jsi něčím nesmrtelným a dokonce se snažíš druhým namlouvat, že oni jsou to také.
Až se bude ztrácet to tvoje "já jsem", tak to bude provázeno obrovským, smrtelným strachem - tak, jak je to obvykle na duchovní cestě předpovídáno. Proto bys měla pomalu zkoušet se té tvojí představy pustit.
Ramana proto mluvil o Ramanovi ve 3. osobě a ne jako já, a i Nisargadatta řekl, že používá vyjadřování "já" jen kvůli konvencím. To je ukončování ztotožnování se s tím "já jsem". Ale dokud je vědomí v projevu, tak pořád existuje - i když velmi oslabený - pocit já-tělo - i u džnanína, řekl Ramana.
Neexistuje ve mně žádný strach – a už vůbec ne v nějaké imaginární představě budoucnosti. To, co je tím TO a je právě teď tady, je vědomé, blažené Bytí, které je nezávislé na projevu, tvarech, smyslovém vnímání i na jakékoli představě.
Samozřejmě smyslové vnímání zůstává, tělo může bolet, objevují se a mizí dojmy, vjemy, ale uvědomění skutečnosti je tak bez hranic a stabilní, že všechno, co se objevuje a mizí, je ve své podstatě bezpodstatné.
To není lpění na nějaké představě nesmrtelnosti, ale přímé poznání toho, co nikdy nevzniklo a proto ani nezaniká.
Aby Tě to nemátlo, to, že Nisargadattu nebo Tebe nevnímám jako oddělené tělo, ale také jako TO, které se nenarodilo a neumírá, není Tvojí nebo jeho degradací, nebo snad nihilismem, ale naopak uvědoměním neměnné dokonalosti a stejnosti, kterou TO je.