je myšleno tím ČASEM (budoucnost?) a PROSTOR (to mě nenapadá nic)?
........................................................................................................................................
Podstata bytí, tedy uvědomění si pocitu vlastní existence, osoobní sebeprožívání,
je to samé, co přítomný okamžik
(ale i to samé co pozorování spočívající samo v sobě, nebo bezpředmětná radostivost a relaxovanost)
Je to vlastně hranice mezi časem a Věčností, samozřejmě je to stále ještě na straně času,
protože jak osobní sebeuvědomění tak i přítomný okamžik je jak v čase tak i v prostoru
Pokud v tomto bodě začneš vyvíjet nějakou duchovní aktivitu, aby jsi rozbil svá omezení,
tak to znamená, že jdeš směrem do času a do prostoru
A VŮBEC U TAKOVÉ DUCHOVNÍ ČINNOSTI NEMUSÍŠ TEN ČAS A PROSTOR VNÍMAT,
NAPŘÍKLAD TO, ŽE SI UVĚDOMUJEŠ V MEDITACI PRÁZDNOTU, ZNAMENÁ JEN, ŽE JSI STÁLE V ČASE A PROSTORU,
NEBOT JE ZDE STÁLE "NĚKDO" KDO SI UVĚDOMUJE "NĚCO" (OD NĚJ ODDĚLENÉHO)
(což by se dalo považovat za DEFINICI ČASU A PROSTORU)
Takže otázka ČASU a PROSTORU není záležitostí hodinek a pravítka,
ale jakmile je zde osobní sebeuvědomění podstaty bytí "já jsem"
tak je zde automaticky i čas a prostor
a ani si to nemusíme uvědomovat (a většinou si to ani neuvědomíme)
A v podstatě máme tři možnosti:
1) začnu (já) vyvíjet (duchovní) aktivitu a tím pádem směřuji do času a prostoru
2)zůstávám ve své podstatě bytí či přítomném okamžiku
(což je ne - aktivita doporučovaná nemnoha duchovními mistry)
3)otočím pozornost na přítomný okamžik s úsilím uvědomit si samotnou Přítomnost,
což by se dalo říci jako že se snažím uvědomit si co nejkkratší přítomný okamžik,
což v podstatě znamená, že otočím pozorování na samootný zdroj pozoorování, tedy na pozornost samu
(o tomto hovoří Tolle nebo Tomáš)
DUCHOVNÍ LITERATURA NABÍZÍ TYTO TŘI MOŽNOSTI DUCHOVNÍHO ÚSILÍ,
A ZÁLEŽÍ JEN NA KAŽDÉM JEDINCI,
JAK TO POCHOPÍ A CO SI VYBERE...
(1 je naprostý duchovní omyl,
2 je přijatelné duchovní ne-cvičení
3 je princip meditace)
