Ráda bych se ještě vrátila k hádankám, i když je to mimo téma. Hodně to napovídá o lidské komunikaci, když se neshodnem, na loďce s bazénem, jak si pak rozumět, když se měkdo rozvypráví o metafyzice
flpbb píše:Já si představila, že loď stoupne a celý bazén s ní. Pro muže v bazénu se hladina vody v bazénu nezmění.
Jak může stoupnout celý bazén, je mi záhadou. Druhá věta je omyl.
No vyházím kamení do moře, loďka stoupne...mě by vůbec nenapadlo, že si je ten chlap bude sypat do bazénu (to řešení, odpovídá na to, že si je sype do bazénu - no jestli ne, tak má můj intelek zese bod dolů

)
flpbb píše:Takto by se nemohlo řešit nic. Pak by člověk dostal nějaký test a několik hodin by si se zadávajícím musel každou otázku vyjasňovat. Např. triviální příklad s rychlostí vlaku by pak měl nekonečně mnoho řešení vůči jaké vztažné soustavě má být výsledná rychlost vyjádřena – člověku, co tam jde na WC, letícímu ptákovi, ale třeba i kometě…
PánBů - nepochopil jsi zadání a zapletl do toho bazén na lodi, která je na moři. Kdo tedy zde vytváří složité světy je zřejmé…Mimochodem; když už se zmiňuješ o možnosti systému bazénu na lodi jako spojené nádoby s mořem, je moc dobře, že nejsi lodní konstruktér...
Jasně, že testy se takto dělat nedají, ale jestli to není chyba těch testů a obecně školství, protože v životě jsou otázky typu co přesně počítám a proč to počítám ty nejdůležitější. Každý absolvent pak umí aplikovat správný vzoreček, ale klást si ty správné otázky jen ti výjimeční. A jen ty správné otázky posouvají věci dopředu.
